Vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos
Kartais nutinka taip, kad nesulaukiame internetu užsakytos prekės, įsigytas televizorius sugenda po poros mėnesių, ar sąskaita už elektrą atrodo per didelė. Tokiu atveju vartotojas turi kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją ir aiškiai nurodyti savo reikalavimą, pavyzdžiui grąžinti pinigus už negautą prekę. O ką daryti, jei kreipimasis į verslininką neveda prie sprendimo? Pavyzdžiui verslininko atsakymas netenkina, ar atsakymas net nepateikiamas per 14 dienų. Svarbu žinoti, kad vartotojas tokiais atvejais turi teisę kilusį ginčą spręsti ne teismo tvarka – Lietuvoje veikia kelios institucijos, kurios sprendžia vartotojų ir verslininkų ginčus savo srityse.
Kas sprendžia konkretų ginčą?
Ne visais atvejais reikia kreiptis į tą pačią instituciją – priklausomai nuo ginčo pobūdžio, gali padėti skirtingos įstaigos:
- Ryšių reguliavimo tarnyba sprendžia ginčus, susijusius su interneto, televizijos, mobiliojo ryšio ar pašto paslaugomis.
- Lietuvos bankas – sprendžia finansinius ginčus, susijusius su bankais, draudimo bendrovėmis, kreditų unijomis, investicinėmis įmonėmis ar paskolų bendrovėmis.
- Energetikos reguliavimo taryba – nagrinėja ginčus dėl energetikos paslaugų, jų kainų bei sąlygų, vandens tiekimo, nuotekų tvarkymo.
- Lietuvos advokatūros Advokatų taryba – jei kilo nesutarimų su advokatu dėl suteiktų teisinių paslaugų, vartotojai turi teisę kreiptis į šią instituciją.
- Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) – nagrinėja ginčus dėl vartojimo prekių, taip pat paslaugų, kurios nepriskirtos kitoms institucijoms: avalynės, elektrotechnikos prekių, laisvalaikio, turizmo, valymo, remonto paslaugų ir panašiai.
Kodėl svarbu kreiptis į tinkamą instituciją?
Ginčų nagrinėjimo procesas tampa daug efektyvesnis, kai kreipiamasi į kompetentingą instituciją, taip ne tik sutaupomas laikas, bet ir padidėja tikimybė greitai išspręsti problemą.
Kiekvienas vartotojas turi teisę į sąžiningą aptarnavimą ir kokybiškas prekes ar paslaugas. O jei to nėra – svarbu žinoti, kur ieškoti pagalbos. Nepamirškite: jūs turite teisę kreiptis į ginčų nagrinėjimo instituciją.
Atnaujinimo data: 2025-04-15
Taip pat skaitykite:
VVTAT: ženklas „Keliauju patikimai“ klaidina vartotojus
Atrask save vartotojų teises ginančiame ES tinkle!
Ką svarbu žinoti apie apgyvendinimo paslaugas Lietuvoje
Europos Komisija: 2024 m. pavojingų produktų sąraše pirmauja kosmetika
Nuo gegužės 1 d., atsiskaitant grynaisiais pinigais, galutinė pirkinių krepšelio suma bus apvalinama