Pirmiausia raštu kreipkitės į pardavėją ar paslaugos teikėją
Vartotojai prašymą verslininkui gali pateikti el. būdu
per Vartotojų teisių informacinę sistemą (VTIS) - www.vtis.lt. Be to, toks kreipimasis ir gautas verslininko atsakymas (arba negautas, suėjus 14 dienų terminui), gali būti panaudotas kaip būtinas pagrindas vėliau teikiant prašymą tame pačiame portale atsakingai institucijai dėl vartojimo ginčo nagrinėjimo.
Nepavykus susitarti pateikite prašymą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai
Vartotojai, norintys naudotis el. paslaugomis VTIS, turi prisijungti per el. valdžios vartus, kad būtų identifikuota asmens tapatybė.
Neregistruotiems vartotojamas pateikti kreipimasį į verslininką bei pateikti prašymą VVTAT ar kitoms ne teismo tvarka vartojimo ginčus nagrinėjančioms - nėra galimybės.
Tiek teikiant prašymą dėl ginčo nagrinėjimo ar pasiteiravimą dėl informacijos suteikimo, būtina užpildyti tam tikras formas. Formose privalomi pildyti laukai yra pažymėti raudona žvaigždute (*). Sistema patikrina, ar visi formos laukai užpildyti teisingai.
Jei klaidų nėra, Vartotojų teisių apsaugos įstatyme nurodyta privaloma informacija yra išsaugoma ir išsiunčiama atsakingai institucijai.
Daugiau informacijos apie vartotojų teises bei instrukcijas, kaip pateikti prašymą ar pasiteiravimą, galima rasti VTIS portale www.vtis.lt.
arba
Prašymai priimami lietuvių ir anglų kalbomis.
SVARBU !
Dėl elektroninio pašto yahoo.com filtravimo politikos galimi techniniai nesklandumai, dėl kurių iš Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos siunčiami elektroniniai laiškai su priedais galimai nepasiekia yahoo.com elektroninio pašto dėžutės naudotojų. Atsiprašome už nesklandumus ir, esant galimybėms, kviečiame į Tarnybą kreiptis naudojant kitus elektroninio pašto adresus. Dėkojame už Jūsų supratingumą.
Vartotojo prašymo nagrinėjimo eiga
Vartojimo ginčo nagrinėjimo trukmė
Vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatomis, vartojimo ginčas turi būti išnagrinėtas ir sprendimas dėl ginčo esmės priimtas ne vėliau kaip per 90 dienų nuo to laiko, kai vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektas gavo vartotojo skundą. Jeigu dėl pagrįstų priežasčių per šį terminą vartojimo ginčas negali būti išnagrinėtas ir priimtas sprendimas, Tarnyba gali šį terminą pratęsti, tačiau ne ilgiau negu 30 dienų.
Pažymėtina, kad Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje vartotojų prašymai yra nagrinėjami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu ir Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros taisyklėmis.
Elektroninis ginčų sprendimas
2016 m. Europos Komisija pristatė centralizuotą elektroninę platformą, leidžiančią vartotojams patogiai pradėti neteisminio ginčo sprendimo procedūrą internetu: https://webgate.ec.europa.eu/odr
Siekiant užtikrinti lengvesnį ir greitesnį ginčų sprendimą, vartotojas, įsigijęs prekes ar paslaugas internetu Lietuvoje, kitose ES šalyse, Islandijoje, Lichtenšteine ar Norvegijoje, dėl savo pažeistų teisių gynimo turi galimybę kreiptis per Elektroninio ginčų sprendimo platformą (EGS).
Elektroninio ginčo sprendimo procedūra:
Kilo klausimų dėl ginčo sprendimo?
Kreipkitės konsultacijos į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą telefonu +370 5 262 6760 arba užduokite Jums rūpimą klausimą el. paštu [email protected].
Lietuvos respublikos ryšių reguliavimo tarnyba
Ginčai dėl elektroninių ryšių paslaugų (interneto, televizijos, mobiliojo ryšio) arba pašto paslaugų
Lietuvos bankas
Ginčai dė finansinių paslaugų (bankų, draudimų įmonių, kredito unijų, paskolų įmonų, investicinių įmonių ir kt.
Lietuvos advokatūros advokatų taryba
Vartotojų ir advokatų ginčai dėl tesinių paslaugų
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba
Ginčai dėl energetikos įmonių veiksmų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų taikomų kainų
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba
GInčai dėl maisto produktų kokybės