2025-07-04

Ką reikėtų žinoti prieš perkant „Labubu“ ?

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba sulaukė paklausimų dėl populiaraus žaislo-pakabuko „Labubu“. Žaislas greitai išparduodamas oficialiose parduotuvėse, o dėl jo populiarumo atsirado ir daugybė klastočių. Tad,  jeigu nusprendžiate įsigyti žaislą ne iš oficialių šio žaislo prekybos vietų, rizikuojate gauti padirbinį. 

Kaip atskirti padirbtą Labubu: 

Savybė 

Originalus Labubu 

Neoriginalus Labubu (klastotė) 

Kokybė 

Aukštos kokybės plastikas, lygios siūlės 

Prastesnės medžiagos, nelygios siūlės 

Spalvos ir detalės 

Ryškios, tiksliai atkartotos dizaino detalės 

Blankios arba neatitinkančios originalo 

Pakuotė 

Su POP MART logotipu, QR kodu, serijos informacija 

Gali būti be logotipo, su klaidomis ar visai be dėžutės 

Kaina 

15–50 € (ar daugiau, jei ribotas leidimas) 

Jei pamatote su neįprastai maža kaina, vertėtų sudvejoti

Proporcijos / forma 

Tikslios, profesionaliai pagamintos 

Gali būti keistos formos, neteisingos proporcijos 

Kvapas 

Be kvapo arba neutralus plastiko kvapas 

Gali turėti stiprų, nemalonų plastiko ar dažų kvapą 

Autentiškumo ženklai 

QR kodas, holograma, sertifikatas 

Paprastai jų nėra 

Pirkimo vieta 

Oficiali parduotuvė, patikimi tiekėjai 

Turgus, neaiškios internetinės parduotuvės 

Visada svarbu įsitikinti, ar el. parduotuvė yra patikima. Kadangi VVTAT neturi galimybių iš anksto užkirsti kelio kiekvienai rizikingai svetainei, vartotojų budrumas išlieka pagrindine priemone išvengti nuostolių. 

 

Požymiai, kad elektroninė parduotuvė gali būti nepatikima: 

  • Nenurodytas arba sunkiai identifikuojamas pardavėjas; 
  • Mokėjimai nukreipiami neaiškiems tarpininkams, į trečiąsias šalis; 
  • Svetainės turinys prastos kokybės – su netikslumais, klaidomis ar automatiniais vertimais; 
  • Trūksta objektyvių vartotojų atsiliepimų; 
  • Nepateikiamos arba klaidinančiai pateikiamos grąžinimo ir garantijos sąlygos. 

  

Rekomenduojame prieš perkant iš nepažįstamos elektroninės parduotuvės įvertinti šiuos aspektus: 

  • Ar svetainėje aiškiai nurodytas veiklą vykdantis asmuo, jo kontaktai ir rekvizitai? 
  • Ar įmanoma su pardavėju susisiekti? 
  • Kam konkrečiai bus pervedami pinigai – ar mokėjimo informacija atitinka deklaruotą pardavėją? 
  • Koks yra visas svetainės turinys – ar prekių aprašymai, taisyklės, grąžinimo sąlygos ir kita informacija parašyta aiškia, taisyklinga kalba? 
  • Ar prekių pasiūlymai nėra įtartinai per geri, kad būtų tiesa? 
  • Ar galima rasti realių, patikimų atsiliepimų nepriklausomuose šaltiniuose? 
  • Ar tai tikrai žinoma elektroninė parduotuvė, o ne jos imitacija su nežymiu pavadinimo pakeitimu? 

 

VVTAT stebi elektroninės prekybos rinką, tiria gautus skundus ir imasi priemonių, kai nustatomi teisės aktų pažeidimai. Tačiau, atsižvelgiant į didelį tokių svetainių skaičių ir nuolat kintančius jų veikimo modelius, pirmiausia reikalingas atsakingas vartotojo elgesys ir kritiškas požiūris į nepažįstamas prekybos vietas internete.