Besiruošiant „Juodajam penktadieniui“: kaip teisingai reklamuoti sumažintą prekės kainą
Reklamoje sumažinta kaina turi būti lyginama su mažiausia kaina, taikyta per paskutines 30 dienų. Nuo 2021 m. įsigaliojusiu LR Civiliniame kodekse įtvirtintu reikalavimu siekiama užtikrinti, kad vartotojai nebūtų klaidinami dėl fiktyvių nuolaidų taikymo. Jis turi užkirsti kelią tokiai verslininkų praktikai, kai kaina yra padidinama itin trumpam laikotarpiui ir tuomet vėl grąžinama pradinė kaina, tai pateikiant kaip akciją.
Prasidėjus rudens sezono išpardavimams ir verslui ruošiantis „Juodojo penktadienio“ nuolaidų karštinei, VVTAT dar kartą primena prekybininkams jų pareigą teikti aiškią ir neklaidinančią informaciją apie taikomas akcijas ir nuolaidas. Kaina turi būti nurodyta nedviprasmiškai, matomoje vietoje ir lengvai įskaitomai.
Skelbiant apie prekės kainos sumažinimą, visais atvejais būtina nurodyti ankstesnę prekės kainą, kuria bus laikoma mažiausia prekybininko taikyta prekės kaina per 30 dienų laikotarpį iki kainos sumažinimo. Apie šį reikalavimą VVTAT ne kartą informavo verslininkus, teikė rekomendacijas bei skelbė informaciją.
Patvirtindamas šią taisyklę rugsėjo 26 dieną pasisakė ir Europos Teisingumo Teismas priimtame prejudiciniame sprendime dėl tinkamo sumažintų kainų nurodymo prekybos tinklo savaitiniame akcijų ir nuolaidų leidinyje.
Plačiau Europos Sąjungos Teisingumo Teismo pranešime:
https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2024-09/cp240152en.pdf
Atnaujinimo data: 2024-10-08
Taip pat skaitykite:
Saugios Kalėdos be rūpesčių: dekoracijas rinkimės atsakingai
Svarstote kreiptis dėl pažeistų vartotojo teisių? Pasitikrinkite, kada prašymą nagrinėti atsisakoma.
Maisto papildus reklamuojanti MB „Dunamis“ pažeidė Reklamos įstatymą
VTIS – patogi ir patikima sistema teikti prašymą dėl vartotojų teisių