Aktuali informacija verslininkams dėl sveikatos priežiūros paslaugų ir medicinos prietaisų reklamos
Siekdama užtikrinti, jog sveikatos priežiūros paslaugos ir medicinos priemonių reklama naujienų portaluose, leidiniuose ir socialinėje erdvėje būtų atitinkanti Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo nuostatas, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia rekomendacijas verslininkams bei primena, kad:
|
Papildomai atkreipiame dėmesį į gegužės 26 d. įsigaliojusias minėto straipsnio nuostatas:
Priemonių etiketėse, naudojimo instrukcijoje, tiekiant priemones rinkai, pradedant jas naudoti ar jas reklamuojant draudžiama naudoti tekstą, pavadinimus, prekių ženklus, vaizdus ir metaforinius ar kitokio pobūdžio ženklus, iš kurių naudotojas arba pacientas gali susidaryti klaidingą supratimą apie priemonės numatytą paskirtį, saugą ir veiksmingumą dėl to, kad:
- priemonei priskiriamos funkcijos ir savybės, kurių ta priemonė neturi;
- sudaromas apgaulingas įspūdis dėl gydymo ar diagnostikos, funkcijų ar savybių, kurių priemonė neturi;
- naudotojas arba pacientas neinformuojamas apie tikėtiną riziką, susijusią su priemonės naudojimu pagal jos numatytą paskirtį;
- rekomenduojami kitokie priemonės naudojimo atvejai negu naudojimo atvejai, kurie buvo deklaruoti nurodant numatytą paskirtį, dėl kurios buvo atliktas atitikties vertinimas.