Kaip elgtis, jeigu kilo ginčas dėl kelionės metu nepateisintų lūkesčių?
Viešbutis su vaizdu į jūrą, gražus interjeras, pramoginės ekskursijos ir nemokamas maitinimas – visa tai buvo numatyta sutartyje, tačiau neatitiko realybės? Kelionės organizatorius yra atsakingas už sutartyje numatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą – neatsižvelgiant, ar tuos įsipareigojimus turėjo įvykdyti kelionės organizatorius, ar kiti paslaugų teikėjai, kurių pagalba kelionės organizatorius naudojosi.
Jei kelionės metu turite nusiskundimų, reikia nedelsiant pareikšti pretenzijas kelionių organizatoriaus atstovams, o jiems nesiėmus veiksmų – pateikti pretenzijas raštu. Teisės aktai nustato, kad jeigu sutartis nėra vykdoma atsižvelgiant į turisto protingus lūkesčius, kelionės organizatorius privalo atlyginti jam nuostolius. Rekomenduojame rinkti visus mokėjimo kvitus ir sąskaitas už papildomas išlaidas, patirtas dėl iškilusių problemų (pavyzdžiui, nebuvo pietų, nors turizmo paslaugų teikimo sutartyje buvo numatytas maitinimo tipas „viskas įskaičiuota”), taip pat fiksuoti neatitikimus (daryti nuotraukas, filmuoti). Jei surinksite visus įrodymus, bus lengviau išspręsti ginčą dėl nuostolių atlyginimo.
Jeigu kelionę organizavote pats, o užsakytas viešbutis neatitiko lūkesčių, pirmiausia reikia kreiptis į viešbučio administraciją.
Prie pretenzijos reikėtų pridėti nuostolius pagrindžiančius įrodymus, nuotraukas ar vaizdo įrašus. Paslaugos teikėjas kelionės organizatorius (o savarankiškos kelionės atveju – apgyvendinimo įstaiga) privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pretenzijų gavimo dienos raštu atsakyti vartotojui. Ginčo nepavykus išspręsti taikiai, vartotojai turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka. Kartu su prašymu reikėtų pateikti turimų dokumentų kopijas (sutarties kopiją, nuostolius patvirtinančius dokumentus, kreipimąsi į kelionių organizatorių, kelionių organizatoriaus atsakymą, nuotraukas ir kt.).