Pagrindiniai uždaviniai:
- pagal kompetenciją dalyvauti įgyvendinant valstybinę vartotojų teisių apsaugos politiką;
tarptautinių ryšių srityje:
- organizuoti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos veiklos, susijusios su Lietuvos Respublikos naryste Europos Sąjungoje ir kitose tarptautinėse organizacijose, įgyvendinimą;
- organizuoti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos tinkamą atstovavimą ir bendradarbiavimą jos kompetencijai priskirtose srityse su užsienio valstybių ir tarptautinėmis vartotojų teisių apsaugos institucijomis bei organizacijomis;
viešųjų ryšių srityje:
- organizuoti vartotojų švietimą ir informavimą vartotojų teisių apsaugos ir ne maisto produktų bei turizmo rinkos priežiūros klausimais bei teisės aktų nustatyta koordinuoti vartotojų teisių apsaugos sistemos institucijų vykdomą vartotojų švietimą;
- pagal kompetenciją bendrauti ir bendradarbiauti su valstybės ir savivaldybių institucijomis, įstaigomis, įmonėmis ir organizacijomis bei vartotojų asociacijomis;
- užtikrinti savalaikę, teisingą ir prieinamą vidinę bei išorinę komunikaciją.
Skyrius, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, vykdo šias funkcijas:
- organizuoja Lietuvos Respublikos pozicijų dėl Europos Sąjungos teisės aktų projektų, priskiriamų Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos kompetencijai, rengimą ir, esant reikalui, derinimą su kitomis suinteresuotomis institucijomis;
- organizuoja Europos Sąjungos, kitų tarptautinių organizacijų ar užsienio valstybių projektų, kuriuose dalyvauja Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, įgyvendinimą bei užtikrina Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovavimą tarptautinėse organizacijose ir dalyvavimą jų veikloje;
- įgyvendina Bendrosios ryšių palaikymo tarnybos funkcijas pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 2006/2004 dėl nacionalinių institucijų, atsakingų už vartotojų apsaugos teisės aktų vykdymą, bendradarbiavimo;
- įgyvendina nacionalinio kontaktinio centro funkcijas pagal 2013 m. gegužės 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 524/2013 dėl elektroninio vartotojų ginčų sprendimo;
- įgyvendina nacionalinio kontaktinio centro funkcijas pagal 2015 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2015/2302 dėl kelionės paslaugų paketų ir susijusių kelionės paslaugų rinkinių, kuria iš dalies keičiami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 2006/2004 ir Direktyva 2011/83/ES bei panaikinama Tarybos direktyva 90/314/EEB;
- organizuoja Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos darbuotojų komandiruotes į užsienį bei Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovavimą užsienyje;
- organizuoja Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos gaunamų ir siunčiamų į užsienį raštų vertimą;
- kaupia, analizuoja ir sistemina informaciją apie vartotojų apsaugos politiką bei jos įgyvendinimo praktiką užsienio valstybėse;
- organizuoja informacijos teikimą Europos Sąjungos institucijoms, tarptautinėms organizacijoms ir užsienio valstybėms bei bendradarbiavimą su užsienio valstybių vartotojų teisių gynimo institucijomis;
- organizuoja ir vykdo vartotojų švietimą vartotojų teisių apsaugos ir rinkos priežiūros srityse;
- koordinuoja vartotojų teisių apsaugos sistemos institucijų vykdomą vartotojų švietimą;
- planuoja, organizuoja ir koordinuoja Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos viešuosius ryšius ir formuoja viešųjų ryšių politiką;
- nuolat rengia ir informacijos sklaidos priemonėmis teikia visuomenei informaciją apie Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vykdomą veiklą, priimtus sprendimus, formuojamą vartotojų teisių apsaugos politiką jos įgyvendinimą bei organizuoja aktualios informacijos skelbimą ir nuolatinį jos atnaujinimą Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainėje;
- organizuoja mokymus ir seminarus vartotojams ir verslininkams vartotojų teisių apsaugos ir rinkos priežiūros srityje;
- organizuoja nacionalinius ir tarptautinius Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos renginius – spaudos konferencijas, konferencijas, diskusijas, užsienio svečių vizitus;
- prireikus inicijuoja, organizuoja ir koordinuoja nacionalinių ir tarptautinių sutarčių bei susitarimų projektų, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos kompetencijai priskirtose srityse, rengimą;
- organizuoja gaunamų prašymų (skundų) analizės atlikimą ir ataskaitų pateikimą teisės aktų nustatyta tvarka;
- aptarnauja Vartotojų teisių apsaugos tarnybos kolegiją, organizuoja jos darbą;
- pagal kompetenciją dalyvauja nagrinėjant ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų institucijų parengtų dokumentų, Vyriausybės nutarimų bei kitų teisės aktų projektus, teikia išvadas ir pasiūlymus;
- Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus pavedimu dalyvauja ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų institucijų organizuojamuose pasitarimuose svarstant parengtų įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų projektus, bendradarbiauja ir keičiasi informacija su Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos padaliniais ir kitomis institucijomis skyriaus veiklos klausimais;
- dalyvauja rengiant Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos strateginį veiklos planą;
- vykdo kitus Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus pavedimus ir nurodymus.