Pagrindiniai Centro uždaviniai:
- teikti pagalbą Europos vartotojų centrų tinklo valstybių vartotojams, jiems įsigijus netinkamos kokybės prekes ar paslaugas kitoje Europos vartotojų centro tinklo valstybėje;
- tenkinti viešuosius interesus vykdant visuomenei naudingą veiklą vartotojų apsaugos srityje;
- informuoti vartotojus apie jų teises ir pareigas, teisių apsaugos priemones ir būdus bei vartotojų teisių apsaugos institucijas;
Centras, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, vykdo šias funkcijas:
- nagrinėja Lietuvos vartotojų skundus dėl netinkamos kokybės prekių ar paslaugų, įsigytų kitose Europos vartotojų centrų tinklo šalyse (kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse bei Norvegijoje ir Islandijoje); taip pat kitų Europos vartotojų centrų tinklo šalių (kitų Europos Sąjungos valstybių narių bei Norvegijos ir Islandijos) vartotojų skundus dėl netinkamos kokybės prekių ar paslaugų, įsigytų Lietuvoje. Centras taip pat teikia informaciją vartotojams apie jų teises Europos vartotojų centrų tinklo šalyse (Europos Sąjungos valstybėse narėse bei Norvegijoje ir Islandijoje).
- tarpininkauja sprendžiant ginčus tarp vartotojų ir pardavėjų ar paslaugų teikėjų, esant skundui dėl netinkamos kokybės prekių ar paslaugų, įsigytų kitose Europos vartotojų centrų tinklo valstybėse;
- nedelsiant persiunčia vartotojų skundus pagal kompetenciją kitiems Europos vartotojų centrams ir (arba) kompetentingoms nacionalinėms institucijoms;
- įgyvendina Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos strategijos uždavinius, susijusius su vartotojų teisių apsauga;
- renka, kaupia, analizuoja ir platina informaciją vartotojams apie jų teises ir pareigas, teisių apsaugos priemones ir būdus, vartotojų teisių apsaugos institucija ir jų veiklą, ginčų sprendimo ne teisme tvarką Europos vartotojų centrų tinklo valstybėse, taip pat informaciją apie naujausius teisės aktus, susijusius su vartotojų teisių apsauga, jų pasikeitimus ir kitus vartotojams aktualius klausimus;
- teikia vartotojams aktualią, išsamią ir teisingą informaciją per žiniasklaidos priemones;
- renka, kaupia, analizuoja bei platina informaciją apie Europos vartotojų centrų veiklos praktiką, Centro veiklą;
- periodiškai atlieka nuomonių tyrimus vartotojams aktualiais klausimais;
- užtikrina informacijos pasikeitimą su kitų valstybių Europos vartotojų centrais bei prisideda tobulinant Europos vartotojų centrų veiklą ir ryšius tarp Europos vartotojų centrų tinklo narių;
- bendradarbiauja su Europos vartotojų centrais ir kitais kompetentingais subjektais vartotojų teisių apsaugos srityje;
- dalyvauja bendruose projektuose su Europos vartotojų centrais bei kitais kompetentingais subjektais vartotojų teisių apsaugos srityje;
- dalyvauja organizuojant, organizuoja ir veda susitikimus, konferencijas ir seminarus aktualiais vartotojų teisių apsaugos klausimais;
- sudaro komisijas, darbo grupes klausimams, susijusiems su vartotojų teisių apsauga, spręsti ir juose dalyvauja;
- vykdo kitus Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus pavedimus ir nurodymus.