2025-01-25

Kelionės metu susidūrėte su nenugalimos jėgos aplinkybėmis: kokios jūsų teisės

Nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, tokios kaip stichinės nelaimės, politiniai neramumai ar kiti neprognozuojami įvykiai, gali rimtai sutrikdyti kelionės eigą ir sukelti netikėtų nepatogumų. Tokiose situacijose naudinga žinoti savo teises, nesvarbu, ar keliaujate organizuotoje grupėje, ar savarankiškai.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pateikia gaires, kaip elgtis turistams įvykus nenugalimos jėgos aplinkybėms.

Jeigu esate išvykęs į organizuotą turistinę kelionę

Tais atvejais, kai kelionės metu jūsų buvimo vietoje įvyksta stichinė nelaimė (uraganinis vėjas, gaisras, potvynis, žemės drebėjimas ir pan.) ar kitos objektyviai nenugalimos aplinkybės, turisto saugumu turėtų pasirūpinti kelionės organizatorius. Tai paprastai numatyta tarp vartotojo ir kelionės organizatoriaus sudarytoje sutartyje.

Svarbu:

  • Kreiptis į kelionės organizatorių
  • Sekti Užsienio reikalų ministerijos informaciją
  • Esant poreikiui, susisiekti su konsulinėmis įstaigomis

Įvykus nenumatytoms aplinkybėms, turistas negali reikalauti žalos atlyginimo dėl:

  • Perkėlimo į prastesnį viešbutį
  • Sugaišto papildomo laiko
  • Kitų nepatogumų, nepriklausančių nuo kelionės organizatoriaus

Tačiau turistas turi teisę reikalauti žalos atlyginimo dėl sutartyje numatytų organizatoriaus įsipareigojimų nevykdymo.

Jei manote, kad pažeistos jūsų teisės ir nepavyksta išspręsti problemos su kelionės organizatoriumi, galite kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

Jeigu norite atsisakyti organizuotos turistinės kelionės

Turistas turi teisę nutraukti sutartį be papildomų mokesčių, jeigu:

  • Kelionės tikslo vietoje atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių
  • Dėl šių aplinkybių tampa neįmanoma vykdyti organizuotą kelionę

Prieš atsisakant sutarties, rekomenduojama:

VVTAT pataria derėtis su kelionės organizatoriumi ir ieškoti abiem šalims priimtino sprendimo.

Jeigu keliaujate savarankiškai

Savarankiškai keliaujantiems svarbu:

Kilus ginčui su paslaugos teikėju:

  • Lietuvoje įsisteigusio teikėjo atveju kreiptis į VVTAT
  • Kitose ES šalyse, Norvegijoje ar Islandijoje – į Europos vartotojų centrą Lietuvoje