Kaip tinkamai suformuluoti reikalavimą pardavėjui ar paslaugos teikėjui
Vartotojai, įsigiję nekokybišką prekę, netinkamą paslaugą ar susidūrę su kitais vartotojų teisių pažeidimais, visų pirma turi kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją. Tačiau svarbu ne tik išsakyti savo nepasitenkinimą – būtina aiškiai ir pagrįstai suformuluoti reikalavimą, kad būtų galima tikėtis realaus sprendimo.
Kodėl svarbu formuluoti reikalavimą aiškiai?
Kai reikalavimas yra konkretus, verslininkui lengviau suprasti, ko iš jo prašoma, o jeigu vėliau ginčą nagrinėtų Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) ar teismas, būtų galima įvertinti, ar verslininko atsisakymas vykdyti vartotojo prašymą buvo pagrįstas. Vartotojo kreipimasis į verslininką pateikiant tikslų reikalavimą – būtina sąlyga, norint, kad ginčo sprendimas būtų pradėtas. Priešingu atveju, VVTAT neturės teisinio pagrindo pradėti ginčo nagrinėjimą ne teismo tvarka.
Kaip formuluoti tinkamą reikalavimą?
Formuluodami reikalavimą, aiškiai įvardykite, kokio veiksmo tikitės iš verslininko. Reikalavimas turi būti:
- konkretus;
- aiškus;
- orientuotas į sprendimą (ne į situacijos vertinimą);
- pagrįstas jūsų, kaip vartotojo, teisėmis.
Tinkamos reikalavimų formuluotės
- Prašau neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus (pataisyti daiktą);
- Prašau pakeisti netinkamos kokybės prekę (ar paslaugą) į tinkamos kokybės;
- Prašau grąžinti sumokėtus pinigus nutraukus pirkimo–pardavimo ar paslaugų teikimo sutartį;
- Prašau sumažinti prekės ar paslaugos kainą (nurodykite konkrečią sumą);
- Prašau pakeisti verslininko prarastą ar sugadintą daiktą arba atlyginti jo vertę;
- Prašau pakeisti paslaugos teikimo sąlygas, jei tai techniškai ir technologiškai įmanoma.
Jeigu nurodote kelis alternatyvius reikalavimus, būtina pažymėti, kuriam jų teikiate pirmenybę.
Ko vengti?
Kartais vartotojai kreipiasi į verslininkus ar VVTAT su bendro pobūdžio prašymais, pavyzdžiui:
- „Prašau išnagrinėti situaciją“;
- „Prašau apginti mano teises“;
- „Prašau paaiškinti, kodėl su manimi buvo pasielgta vienaip ar kitaip“.
Tokie teiginiai nėra laikomi tinkamai suformuluotais reikalavimais, nes jie neapibrėžia, kokio konkretaus veiksmo iš verslininko tikimasi.
Prieš kreipdamiesi į verslininką, apmąstykite, kokio rezultato siekiate. Aiškus tikslas padės jums geriau apginti savo interesus ir pasiekti norimą sprendimą.
Atnaujinimo data: 2025-04-15
Taip pat skaitykite:
VVTAT: ženklas „Keliauju patikimai“ klaidina vartotojus
Atrask save vartotojų teises ginančiame ES tinkle!
Ką svarbu žinoti apie apgyvendinimo paslaugas Lietuvoje
Europos Komisija: 2024 m. pavojingų produktų sąraše pirmauja kosmetika
Nuo gegužės 1 d., atsiskaitant grynaisiais pinigais, galutinė pirkinių krepšelio suma bus apvalinama