2020-11-18
„Juodojo penktadienio“ išvakarėse – rekomendacijos atsakingam verslui
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ragina verslininkus laikytis profesinio atidumo reikalavimų ir teikia rekomendacijas, kaip užtikrinti aiškią ir neklaidinančią informaciją vartotojams apie taikomas akcijas ir nuolaidas.
Akcijos sąlygos turi būti kuo aiškesnės:
- Jeigu planuojate „Juodojo penktadienio“ akcijas, reklamoje turi būti nurodytos konkrečios aiškios datos, nuo kada iki kada akcija bus vykdoma (prasidėti ir baigtis akcija turi tada, kada nurodyta reklamoje).
- Jeigu reklamoje nurodysite „Akcija VISOMS prekėms“, tokiu atveju visam bendrovės prekių asortimentui turi būti taikoma akcija arba konkreti nuolaida be išimčių.
- Jeigu numatėte, kad akcijoje bus išimčių, t. y. tam tikroms prekėms ar tam tikrai prekių kategorijai nuolaidos/akcija nebus taikoma, turi būti nurodoma, pvz., „nuolaida DAUGELIUI prekių“. Akcijos sąlygose privalo būti nurodytos išimtys, arba sąlygos paaiškintos, nurodant žvaigždutę.
- Jeigu Jums priklauso ir fizinė, ir elektroninė parduotuvė, o nuolaidos taikomos tik fizinėje arba tik elektroninėje parduotuvėje – reklamoje tai turėtų būti aiškiai pabrėžta.
- Visa akcijos informacija turėtų būti pateikta tuo pačiu šriftu, nemažinant šrifto tam tikroms sąlygoms ir atsižvelgiant į parenkamas spalvas – mažai kontrasto turintis fonas ir tekstas (pvz., gelsvos raidės šviesiai pilkame fone) nėra tinkamas pasirinkimas akcijos sąlygų nurodymui.
- Jeigu reklamoje planuojate nurodyti, kad tam tikrų prekių pasirinkimas Jūsų parduotuvėje didžiausias arba prekes siūlote pigiausiai, turite turėti tą patvirtinančius įrodymus jau prieš skleisdami tokius teiginius.
- Reklamoje neturi būti skleidžiami draudžiami kosmetikos, maisto papildų, biocidinių produktų teiginiai (apie tai plačiau rasite Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 14, 17 bei 18 straipsniuose).
- Reklama el. paštu, telefonu ar į pašto dėžutes neturi būti siunčiama asmenims, kurie Jūsų bendrovės reklamos gauti nepageidauja (apie tai plačiau rasite Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 13 straipsnyje).
Vartotojai neturi būti klaidinami:
- Šalia prekių neturi būti nurodomos geltonos, raudonos ar kitos dėmesį atkreipiančios etiketės arba etiketės su užrašu „Juodasis penktadienis“, jeigu iš tiesų etiketėje paliekama įprasta reguliari kaina, o ne akcijos kaina.
- Pasibaigus „Juodojo penktadienio“ akcijai, prekių kainos turi grįžti į reguliarias kainas. Jeigu kainos be akcijos lieka tos pačios, kaip ir su akcija, kyla įtarimas, ar akcija iš viso buvo taikoma.
- Kainolapis su nuolaida neturi būti nurodomas prie prekės, kuriai kaina su nuolaida netaikoma (pvz., prie kojinių sportui padėtas kainolapis „40 proc. visoms kojinėms, išskyrus sporto kojinėms“).
- Jeigu prekės su nuolaida išpirktos, nors akcijos laikotarpis nesibaigė, svarbu nuimti kainolapį ir nepalikti jo prie tuščios lentynos bei nebeskleisti reklamos.
- Jeigu planuojate akcijos „Juodasis penktadienis“ reklamą skleisti visą savaitgalį – įvertinkite turimų prekių kiekį.
- Vartotojas neprivalo tikrinti kiekvienos prekės brūkšninio kodo, todėl prekės turi būti sudėtos taip, kad panašių prekių kainolapiai būtų aiškiai atskirti ir padėti būtent prie tos prekės, prie kurios ir turi būti (pvz., jei parduodate 3 rūšių to paties gamintojo sūrius, kainolapiai turi būti ne vienoje vietoje, o sudėti prie kiekvienos rūšies prekių atskirai).
- Jeigu planuojate vartotojams teikti dovanas, įsigijus tam tikras prekes, ar prekių už tam tikrą sumą, įvertinkite, ar galėsite įgyvendinti akciją nesislėpiant po teiginiu „dovanų kiekis ribotas“.
- Jeigu elektroninėje parduotuvėje perkant tam tikrą prekę ar prekių už tam tikrą sumą teikiate dovaną, tačiau dovana automatiškai prekių krepšelyje neatsiranda bei dovaną vartotojas į krepšelį privalo atskirai įsidėti pats, svarbu nurodyti tokias akcijos sąlygas.
- Jeigu elektroninėje parduotuvėje nurodote akcijos laiką skaičiuojantį laikroduką – tai turi būti vykdoma sąžiningai. Laikrodukas negali pradėti tiksėti kiekvieną kartą iš naujo tik atsidarius Jūsų elektroninės parduotuvės puslapį.
- Jeigu konkrečios prekės neturite, elektroninėje parduotuvėje neturėtų būti nurodoma 0 Eur – visada patikrinkite, ar techninės galimybės vartotojui leidžia prekę už 0 Eur įsidėti į krepšelį ir atlikti jos užsakymą. Geriau įvertinkite kitus techninius sprendimus (pvz., teirautis, kada prekė atsiras).
- Jeigu reklaminiame skydelyje (baneryje) nurodote konkrečią prekę ir jos kainą, atsidaręs Jūsų elektroninės parduotuvės puslapį vartotojas turi rasti būtent tą prekę už tokią kainą, kaip žadama reklamoje. Negalite nurodyti prekės nuotraukos ir šalia skelbti nuolaidos, jeigu iš tiesų tai prekei nuolaida nėra taikoma.
- Negali būti siūlomos prekės, kurių neturite. Neteikite komercinio pasiūlymo, jeigu prekės iš tiesų neturite sandėlyje ir nėra aišku, ar galėsite ją pasiūlyti vėliau už nurodytą kainą.
„Juodojo penktadienio“ rekomendacijos verslui
Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius
Atnaujinimo data: 2020-11-18
Taip pat skaitykite:
VVTAT skyrė baudą maisto prenumeratos paslaugas teikiančiai MB „Better food“
Įsigalioja Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pakeitimai
Ieškome specialisto į Rinkos priežiūros koordinavimo skyrių
Patvirtintos el. cigaretėse leidžiamos naudoti cheminės medžiagos